duminică, 5 februarie 2012

Magazin vegetarian – o afacere de perspectiva

Curentul vegetarian prinde tot mai mult si in Romania, insa pe masura ce acest stil alimentar se propaga, vegetarienii romani se lovesc de o problema acuta: lipsa unor magazine de specialitate.
Gasirea de hrana vegetariana in orice anotimp este o provocare pentru vegetarianul roman, pietele sau super-marketurile pot fi solutii inselatoare, multe dintre fructele si legumele de acolo sunt tratate cu conservant sau crescute cu ingraseminte si solutii chimice, ori de cele mai multe ori vegetarienii vor sa evite astfel de produse. Pe scurt magazinele alimentare pentru vegetarieni sunt o nisa aproape neexploatata in Romania.
Totusi o astfel de afacere nu este foarte accesibila, in primul rand trebuie sa gasesti o sursa sau surse de aprovizionare cu produse vegetariene bio, de la fructe si legume in stare bruta pana la preparate, pliculete pentru ceaiuri, prajituri vegetariene, proteine vegetale, lapte de soia si asa mai departe.
Daca iti este imposibil sa gasesti astfel de produse sau sursele sunt prea departe de tine, poti recurge la cateva trucuri cum ar fi specializarea magazinului pe produse vegetariene dar nu neaparat bio, asta iti va largi considerabil sursele de aprovizionare putand sa le cumperi chiar de la tarani. Pentru a contrabalansa situatia va trebui sa oferi o gama variata de produse preparate sau semipreparate.
Pentru o afacere vegetariana de succes va trebui sa urmezi cateva jaloane :
  • Sa joci dupa reguli – sa nu iti minti clientii. Ori le oferi produse bio si vegetariene de calitate, ori doar vegetariene dar fara sa mai pretinzi ca sunt si bio. Onestitatea si transparenta iti vor face singure reclama si iti vor cimenta relatia cu clientii pe cand zvonurile rele iti pot ruina afacerea extrem de rapid. Nu uita ca vegetarienii sunt o piata de nisa, un segment foarte ingust din masa populatiei, nu pescuiesti intr-o mare plina de pesti ci fiecare vegetarian e ca o exotica floare de colt, fiecare client conteaza in aceasta afacere, incearca sa nu-l dezamagesti.
  • Sa fii pregatit sa inveti – daca nu esti tu insusi vegetarian sau nu esti familiar cu acest stil de viata, cu proprietatile energetice ale alimentelor, daca nu stii care fructe si legume contin mai multe proteine, uleiuri sau vitamine, atunci va trebui sa fii dispus sa inveti lucruri noi. Nu poti conduce o afacere despre care nu stii mare lucru. De aceea acest tip de afacere este ideal pentru pasionatii unor regimuri vegetariene sanatoase.
  • Pas cu pas – ca orice afacere trebuie sa inveti sa o iei pas cu pas. Nici Roma nu s-a cladit intr-o zi. Pregateste-ti un plan de afaceri si tine-te de el, stabileste-ti niste tinte si contruieste-ti afacerea cu pasiune si determinare.
  • Magazinele vegetariene sunt o afacere de nisa care se potriveste cel mai bine in orasele mari, adica acolo unde exista o comunitate de vegetarieni care vor deveni piata pe care o tintesti.
    Daca ai deja un magazin alimentar te poti gadi sa integrezi in cadrul lui si o sectiune pentru vegetarieni. Poti chiar sa alegi dintre mai multe segmente de produse, de la hrana vegetariana pentru copii sau batrani, pana la deserturi sau hrana bio de diverse tipuri. Unele sortimente (uleiuri din seminte, produse vegetariene ne-alimentare ca alifii, cosmetice, etc.) vegetariene se pot preta chiar si la vanzare prin intermediul unui magazin vegetarian online. Practic exista o varietate de oferte pe care le poti propune clientilor tai.
    Momentan e loc pentru toata lumea, atat magazinele vegetariene cat si comunitatea vegetarienilor romani, sunt niste in formare care mai au mult pana vor ajunge la stadiul celor din Occident, insa tocmai in asta consta oportunitatea acestui segment, ofera sansa de a lua startul din timp.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu