luni, 6 februarie 2012

Cum se fac milioane de euro din afaceri cu produse vegetariene

Cum se fac milioane de euro din afaceri cu produse vegetarieneCornel Soare, fondatorul brandului Sano Vita - un vegetarian convins, a facut 7 milioane de euro, in 2010, din business-ul cu alimente vegetariene.

Vanzarile ii cresc "sanatos", in fiecare an, iar banii au circuit inchis: Sano Vita e o afacere de familie. Afla povestea de succes a brandului romanesc de produse vegetariene Sano Vita.

De la fulgi de cereale, musli, seminte si fructe uscate, fainuri, miere, lapte vegetal, soia si produse din soia, Sano Vita acopera toata gama de produse alimentare vegetariene, relateaza MONEY.ro.

Este unul dintre cei mai mari jucatori din piata autohtona a produselor vegetariene si s-a lansat la Valcea, in 1995. La vremea aceea, cunostintele despre beneficiile alimentatiei vegetariene, cu accent pe consumul de cereale integrale si musli, circulau in cercuri restranse, ale "cunoscatorilor".

In momentul lansarii afacerii cei mai multi consumatori asociau produsele din soia cu regimul comunist si, implicit, cu saracia. Astfel ca business-ul s-a cristalizat intr-o piata virgina, dominata de prejudecati si traume de sorginte comunista despre consumul de soia si produse din soia.

Cititi mai mult despre Cum se fac milioane de euro din afaceri cu produse vegetariene pe Money.ro. mai mult

Luni, 25 Iulie 2011, ora 10:49
Idei de afaceri: Profitabilitatea produselor BIO

Idei de afaceri: Profitabilitatea produselor BIO

In pofida crizei economice, cultivatorii de produse agricole BIO din Romania sunt increzatori in viitorul acestui sector economic.

Unul dintre pionierii agriculturii biologice din Romania, Aurel Petrus, un agricultor de 49 de ani din satul Stefan cel Mare, situat la 100 de kilometri est de Bucuresti, sustine ca "Viitorul este biologic".

Agricultorul a inceput in 2000 si in prezent supravegheaza 1.300 de hectare de culturi de grau, porumb, floarea soarelui, soia, plante medicinale, hamei si lucerna.

Aurel Petrus are 18 angajati permanenti si numerosi muncitori sezonieri si terenurile in arenda a peste 500 de persoane. Citeste mai multe despre
Profitabilitatea produselor BIO pe ideideafaceri.manager.ro. mai mult

Vineri, 22 Aprilie 2011, ora 07:11
Adidas trece la bumbacul bio

Adidas trece la bumbacul bio

Renumita marca germana Adidas, criticata in ultima vreme de ecologisti pentru impactul negativ al produselor sale asupra mediului, si-a propus sa utilizeze, in exclusivitate, bumbacul organic pentru fabricarea tuturor produselor sale.

Acest lucru a fost specificat si in planul de dezvoltare durabila al companiei, dat publicitatii de curand.

Astfel, Adidas intentioneaza sa-si reduca amprenta de carbon respectand programul "Better Cotton", care prevede o exploatare mai responsabila a bumbacului, tinand cont de impactul asupra mediului prin utilizarea rationala a apei si a cantitatilor de pesticide folosite pe plantatii.

Planul de dezvoltare durabila pregatit de companie, care include folosirea in totalitate a bumbacului organic, are mai multe etape.

Prima prevede ca, in urmatorii 4 ani, orice articol Adidas sa aiba 40% bumbac bio, iar, pana in 2018, fabrica va folosi doar bumbac organic pentru toate produsele pe care le va scoate pe piata.

Citeste mai mult despre Adidas trece la bumbacul bio pe GreenReport.ro mai mult

Luni, 04 Aprilie 2011, ora 21:26
1 comentariu
Alte articole despre: Adidas bumbac bio, Better Cotton Adidas
Primul producator roman de cosmetice bio certificat pe baza unui standard national

Primul producator roman de cosmetice bio certificat pe baza unui standard national

De cate ori nu v-ati intrebat daca sapunul sau crema de fata bio pe care ati cheltuit o gramada de bani contine intr-adevar doar ingrediente naturale?

Daca in cazul produselor alimentare organice aveti o garantie, si anume faptul ca eticheta eco este avizata obligatoriu la nivel european, cosmeticele bio au doar certificare privata emisa de compania producatoare. Cu alte cuvinte, "noi va spunem ca e natural si voi trebuie sa ne credeti pe cuvant". Ceea ce majoritatea dintre noi o si facem, dat fiind ca e dificil sa verificam adevarul din spatele etichetei cu ingrediente in limba latina.

Lucurile incep sa se schimbe insa, iar cei care au dat startul sunt europenii. Primul standard de certificare la nivel national, menit sa controleze mai bine pretentiile producatorilor, a fost introdus din luna ianuarie, in Austria.

Printre primii producatori din sud-estul Europei care au obtinut aceasta certificare se numara si o mica firma de cosmetice naturale din Romania, care a lansat din toamna anului 2009 o linie de produse naturale, pe care le vinde on-line sub marca Soap Mill.

Citeste mai mult despre Primul producator roman de cosmetice bio certificat pe baza unui standard national pe GreenReport.ro mai mult

Luni, 07 Martie 2011, ora 16:33
Idei de afaceri: Produsele bio la mare cautare. Fa-ti propriul magazin!

Idei de afaceri: Produsele bio la mare cautare. Fa-ti propriul magazin!

Ce spui de o afacere cu produsele bio? Acestea sunt din ce in ce mai cautate, iar pe Internet au aparut deja cateva magazine online care vand cu succes o gama variata de alimente bio incepand cu cerealele bio si pana la siropul bio de artar.

Avantajul principal al acestei afaceri si acela care iti va asigura un profit mult mai mare decat in cazul altor afaceri in retail este ca cei care cumpara produse bio sunt interesati de sanatatea lor.

Asa ca nu ii va deranja sa plateasca, de exemplu, pana la 10 lei pe o punga de fulgi de ovaz bio chiar daca in magazinele obisnuite astfel de produse costa aproximativ 4 lei.

Furnizorii pe care ii alegi ar trebui sa fie de incredere si sa iti livreze la timp produsele certificate bio. Citeste mai multe despre Produsele bio la mare cautare. Fa-ti propriul magazin! pe afacerilacheie.net. mai mult

Marti, 01 Martie 2011, ora 10:26
2 comentarii
Alte articole despre: produse bio, afacere produse bio
Idei de afaceri: Lapte si miere bio pentru Europa, bani pentru producatorii romani

Idei de afaceri: Lapte si miere bio pentru Europa, bani pentru producatorii romani

In fiecare an producatorii romani exporta sute de mii de tone de alimente bio romanesti in timp ce pe rafturile din supermarketurile romanesti se gasesc doar produse bio din import. Printre produsele bio pe care le exporta romanii, cele mai cautate sunt cerealele si fructele de padure.

Terenul cultivat in sistem ecologic a crescut in ultimii ani ajungand la o suprafata de pana la 15 ori mai mare decat cea existenta initial. Astfel, daca in anul 2000 suprafata de teren ecologic depasea cu putin 17.400 de hectare, in 2010 suprafata de teren eco a fost de peste 260.000 de hectare.

Aceasta suprafata este ocupata in cea mai mare parte de cereale si flora spontana care ocupa, fiecare, aproximativ o treime din totalul de hectare, urmate de plantele oleaginoase si proteice (17% din suprafata totala), pasunile si plantele furajere (14 din totalul de hectare cultivate), precum si viile, livezile si legumele care ocupa ultimele locuri in aceasta categorie.

Si apicultura ecologica a cunoscut un real succes, fiind din ce in ce mai bine situata pe piata internationala a produselor bio. Daca in anul 2006 producatorii romani exportau 756 de tone de miere ecologica, in 2009 cantitatea de miere exportata a crescut la 1.400 de tone, insumand o valoare de peste 4 milioane de euro. Aproximativ 95% din mierea bio exportata este comercializata in Uniunea Europeana.

Laptele bio este exportat ca materie prima si este procesat in tari din Uniunea Europeana de unde se intoarce pe... mai mult

Joi, 06 Ianuarie 2011, ora 07:18
Alte articole despre: lapte bio, miere bio, afari bio
Idei de afaceri: Incepe o afacere cu legume si obtine profit in orice anotimp

Idei de afaceri: Incepe o afacere cu legume si obtine profit in orice anotimp

Una dintre cele mai profitabile afaceri este cea de cultivare a legumelor, deoarece investitia initiala este minima si poti beneficia de fonduri europene. Indiferent daca optezi pentru o afacere in agricultura ecologica sau normala, poti depune un proiect in vederea obtinerii fondurilor europene.

O sera nu implica foarte multe cheltuieli, iar, odata montata instalatia completa, munca se reduce semnificativ. Profitul pe care il aduce o astfel de afacere este insemnat, mai ales ca cererea de legume pe piata este in continuare foarte mare. Cresterea este accentuata de dorinta oamenilor de a manca din ce in ce mai sanatos.

Aceasta grija fata de hrana pe care o cumpara ii face pe oameni sa aprecieze mai mult calitatea si sa scoata din buzunar sume de bani mai mari atunci cand au garantia ca produsele pe care le cumpara sunt 100% naturale.

Legumele sunt comercializate mai departe prin intermediul supermarketurilor, dar si a magazinelor specializate in produse bio (in cazul in care afacerea este axata pe agricultura ecologica). Citeste mai multe despre Incepe o afacere cu legume si obtine profit in orice anotimp pe afacerilacheie.net. mai mult

Sambata, 27 Noiembrie 2010, ora 16:54
Alte articole despre: afaceri fructe legume, afaceri sere
Otetul bio si condimentele din Romania, cautate la export

Otetul bio si condimentele din Romania, cautate la export

Desi piata produselor bio s-a dezvoltat extrem de incet in tara noastra, austriecii par sa fie fascinati de calitatea acestor produse care provin din Romania.

Vest-europenii se dau in vant dupa otetul de mere, plantele aromatice si condimentele din Mures sau Alba. Intreprinzatorii autohtoni trebuie sa se extinda rapid, ca sa faca fata comenzilor.

Acesta este si cazul otetului de Batos, extrem de cautat printre austrieci. In fiecare luna, mii de litri de otet din Mures iau drumul Alpilor, informeaza Pro Tv.

Cel care a dezvoltat o intreaga afacere cu acest otet bio este chiar un gospodar din Batos. Avand in vedere cererea crescuta, gospodarul se va specializa si pe otet aromatizat cu leustean, tarhon sau petale de trandafir.

Nici condimentele romanesti nu sunt de neglijat. Din anul 2000, 8% din productia interna ajunge in tari precum Cehia, Slovacia, Ungaria sau Danemarca datorita unui om de afaceri din Alba Iulia. mai mult

Sambata, 15 Mai 2010, ora 20:58
1 comentariu
De unde poti cumpara produse bio in Romania?

De unde poti cumpara produse bio in Romania?

Romanii care apeleaza la consumul produselor biologice sunt cei care au copii sau cei trecuti de prima batranetete. Chiar daca nu exista o piata a produselor ecologice, acestia pot alege dintre zece magazine.

Opt din aceste magazine se gasesc in Bucuresti, informeaza Adevarul.

"In 2003, cand s-a dat legea produselor ecologice, aveam un magazin mic, in Calea Floreasca, iar acum avem cinci in Bucuresti. Volumul cifrei de afaceri la nivelul anului trecut a crescut de peste 10 ori, fata de 2003", a mai spus Cristian Popescu, directorul lantului de magazine specializate pe comercializarea de produse naturiste si ecologice, Naturalia.

Alt lant de magazine de produse bio din Romania este Pukka Food, care importa din Anglia, Germania, Italia, Franta sau din Austria.

"Piata este foarte dezvoltata acolo. Au un avans de 30 de ani fata de noi", a precizat Bogdana Ghinescu, director general la Pukka Food.

duminică, 5 februarie 2012

Sere Modulare

Avem plăcerea să vă prezentăm descrierea serelor modulare şi al sistemelor componente pe care le fabricăm şi le comercializăm.
Profilul aerodinamic al serei, asociat cu geometria deschiderilor(ventilaţiilor) şi poziţia lor, plasează serele noastre pe primul loc dintre cele mai performante sere de pe piaţa din România; în termeni agronomici, de rezistenţă, productivitate, durabilitate şi calitate.
Serele marca SERE TRANSILVANIA sunt proiectate special pentru climatul din Romania cu sarcinile exercitate de vânt şi zăpadă specifice ţării noastre.                                                                                                                                                         

Condiţii generale privind închiderile & acoperirea

Accesul în seră: uşă dublu glisantă, structură din aluminiu, placată cu policarbonat de 6mm, cu o înălţime egală cu cea a jgheabului lateral şi o lăţime cuprinsă între 1,44m - 3,94m. Uşa poate fi instalată pe fiecare modul în parte, în funcţie de solicitarea clientului. Recomandăm ca la fiecare 1.000 mp seră să fie prevăzută cel puţin câte o uşă dublu glisantă de acces.
Frontoanele (faţă-spate) sunt placate cu policarbonat celular de 6mm grosime pentru izolare termica şi transparenţă dar şi pentru a fi rezistente la acţiuni mecanice accidentale. Acestea sunt special proiectate pentru a prelua sarcini cauzate de vântul foarte puternic.
Partea laterală a serei poate fi prevăzută cu:
  • a. deschidere prin roluire pentru ventilare, cu comandă manuală sau automatizată.
  • b. închidere completă cu folie dublă inflată
  • c. închidere completă cu policarbonat celular cu grosime de 6mm
Partea superioară a serei poate fi prevăzută cu
  • a. acoperire completă (închisă) cu folie dublă inflată
  • b. deschidere superioară pe 2/3 din jumatea arcului superior pe toată lungimea serei şi pe fiecare modul în parte; este prevăzută cu comandă automată şi controlată manual şi automat printr-o centrală meteo cu senzori de ploaie & vânt & temperatură; deschiderea este prevăzută de asemenea folie dublă inflată.
Jgheab central prevăzut pentru preluarea apelor pluviale. Opţional se poate monta jgheab şi pe laterale. 

Structura metalică

- structura metalică galvanizată este din oţel galvanizat de cea mai bună calitate : ţeavă rotundă oţel tip E260 cu Ø de 60 mm, grosime în perete de 2mm, protecţie asigurată de zincarea de tip Sendzimir 275g zinc/mp
- durata minimă de viaţă a structurii metalice – 15 ani
- distanţa standard între arce este de 2 metri
- proiectată pentru sarcini exercitate de vânt 90km/h ; zăpadă 90kg/mp+15kg/mp încărcare tiranţi interiori de la cultura de plante suspendate. 

Condiţii generale de fixare la sol

- picioare de ancorare cu conectare telescopică, fixate în cuzineţi de beton sau fundaţie continuuăsau,
- picioare de ancorare cu conectare telescopică prevăzute cu placă de prindere pentru beton

Avantajele peretelui cu folie dublă inflată

- Avantaj termic: peretele gonflabil permite câştiguri de temperatură la fel de bine în perioada rece ca şi în perioada caldă, diminuând astfel efectul de stres termic asupra culturii. În perioada rece peretele dublu poate salva până la 10 grade Celsius faţă de temperatura exterioară.
- Avantajul luminii: peretele dublu, cu perna compactă de aer, favorizează difuziunea de lumină şi are un coeficient de transmisie ridicat de până la 90%.
- Avantajul mecanic: peretele dublu, prin perna de aer dintre cele două folii diminuează efectul de uzură mecanică datorat vântului şi ameliorează astfel longevitatea foliei.
Folia dublă are 2 rânduri de folie cu o pernă izolatoare de 15-20 cm de aer (este inclusă pompa de aer + structura de aluminiu pentru fixare + programator), folia fiind triplustratificată, cu protecţie IR, UV, tratată anticondens, grosime folie 200 µ garanţie 45 luni, durata de viaţă 72 luni.

Controlul climatic

Gestiunea climatică a deschiderilor (precum şi alte funcţiuni de reglare climatică) este asigurată prin intermediul unei centrale meteo. Acest ansamblu permite o gestiune centralizată a principalilor parametrii relativi de funcţionare ai unităţii de producţie.
Datele climatice sunt măsurate graţie unor captori meteo: de exemplu senzori de temperatură, senzori de ploaie, senzori de vânt – toate acestea conectate la unitatea centrală care comandă mai apoi deschiderile.

Sistemul de incalzire

Încălzirea serei se poate face pe generatoare de aer cald sau pe centrale cu arzător prin agent termic (apă). Echipa de ingineri de la Sere Transilvania realizează un calcul termic în funcţie de cultura dorită, şi de particularităţile serei ofertate.
Vă stăm la dispoziţie pentru recomandarea unui furnizor & instalator de sisteme de încălzire.

Sistemul de irigatii

Acesta poate fi prin picurare prin bandă de irigaţii prevăzută cu picurători şi se montează pe sol la baza plantelor, sau prin micro-aspersie care are rol de irigare foliară prin microaspersoare . Aceste 2 sisteme pot fi combinate şi suplimentate cu un cap de control prin care se pot administra fertilizanţii în mod eficient şi uniform pe toată suprafaţa serei.Sistemul de irigatii poate fi automatizat cu ajutorul unui programator de irigatii, care poate controla mai multe zone prin intermediul electrovalvelor.
Optional pentru culturile hidroponice Sere Transilvania vă poate oferi un sistem hidroponic cu creştere în substrat de vată minerală, sistem controlat de un utilaj complex pentru irigare, precis şi cu functionare de durată lungă. Echipamentul este contrlat de un computer care pe lângă funcţiile de control şi măsurare al fertilizării poate combina şi controlul climatic al serei.

Montajul structurii si al echipamentelor

Se poate opta pentru montaj cu o echipă specializată în construcţia de sere din Bucureşti sau din Cluj-Napoca. În cazul montajului în regie proprie, putem oferi asistenţă tehnică cu ajutorul inginerilor noştri.

Sisteme de ecrane termice si de umbrire

Opşional, sunt disponibile sisteme de ecrane cu rol dublu: ecran termic şi de umbrire. Cel termic poate asigura economii importante prin partiţionarea pe orizontală a spaţiului încălzit pe timp rece. Cel de umbrire ajută, de asemenea, la păstrarea unei temperaturi optime pentru creşterea plantelor pe caniculă.

Infiintare sera de legume de 1500 mp



Infiintarea unei sere prin construirea a 3 module de sere legumicole (inclusiv dotarea lor) cu urmatoarele caracteristici:

 
2 Module (modul dublu), dimensiuni in plan 19,30 x 52,55 m, adica Suprafata construita=1018,00 mp,
1 Modul (modul simplu), dimensiuni in plan 9,70 x 52,55 m, adica S.construita = 509,00 mp
Construirea unui corp cu regim de inaltime Parter, dimensiuni in plan 75,30 x 9,95 m, S.construita = 687 mp, care va servi pentru spatiile de depozitare, sortare si ambalare de legume.
S-au mai prevazut: utilajele agricole pentru activitatea de pregatire a solului si cultivare, put forat, racord la sistemul energie electrica, sistemele de irigat si incalzire in sere - interior module (pe timp de iarna).
Cele mai rentabile si pretabile culturi in sera


Investitie sera legumicola
Costul total eligibil al investitiei de aproximativ 350.000 euro / sera de aproximativ 1.500 mp de cultura, cu sistemul complet de irigare si incalzire, utilajele necesare si spatiu de sortare, spalare, ambalare.
Durata maxima de realizare a investitiei este de 3 ani, prevazuta cu decontarea cheltuielilor in 5 transe.
Personal: aproximativ 4 angajati (inginer agronom, paznic, personal recoltare-sortare-spalare-amabalare, etc)
Finantare nerambursabila: 175.000 euro


Avizele si documentele necesare, au fost:
  • infiintare societate comerciala cu cod CAEN principal 0113 – "Cultivarea legumelor şi a pepenilor, a radacinoaselor si tuberculilor";
  • actionarul unic sub 40 de ani;
  • certificat de urbanism;
  • avize/autorizatii de la mediu, sanepid, directia sanitar-veterinara;
  • certificat constatator de la Registrul Comertului;
  • certificate fiscale;
  • cazier judiciar;
  • inscriere in asociatia cultivatorilor de legume;
  • altele;

Documentatie proiect:
  • studiu fezabilitate;
  • plan afacere;
  • cerere de finantare;
  • declaratii;

Implementarea:
  • Proiect tehnic;
  • Autorizatie de Constructie;
  • Dosare de achizitii;
  • Dosare de plati;
  • Grafic de implementare;

Mentiune: Aceste costuri cu investitia nu sunt neaparat valabile pentru orice alt proiect. Totul depinde de locatia aleasa, de regiune, de posibilitatile de racordare la curent electric, apa, de utilitatile existente, de pozitionare, de fluxul tehnologic ales, de caracteristicile constructiilor, de materialele si utilajele/echipamentele alese si nu in ultimul rand de capacitatea de negociere cu furnizorii de bunuri, lucrari, servicii..

Daca se doreste o investitie cu o capacitate de productie dubla, asta nu insemna ca si costul investitiei va fi neaparat dublu. La fel si in situatia unei capacitati la jumatate.

Magazin vegetarian – o afacere de perspectiva

Curentul vegetarian prinde tot mai mult si in Romania, insa pe masura ce acest stil alimentar se propaga, vegetarienii romani se lovesc de o problema acuta: lipsa unor magazine de specialitate.
Gasirea de hrana vegetariana in orice anotimp este o provocare pentru vegetarianul roman, pietele sau super-marketurile pot fi solutii inselatoare, multe dintre fructele si legumele de acolo sunt tratate cu conservant sau crescute cu ingraseminte si solutii chimice, ori de cele mai multe ori vegetarienii vor sa evite astfel de produse. Pe scurt magazinele alimentare pentru vegetarieni sunt o nisa aproape neexploatata in Romania.
Totusi o astfel de afacere nu este foarte accesibila, in primul rand trebuie sa gasesti o sursa sau surse de aprovizionare cu produse vegetariene bio, de la fructe si legume in stare bruta pana la preparate, pliculete pentru ceaiuri, prajituri vegetariene, proteine vegetale, lapte de soia si asa mai departe.
Daca iti este imposibil sa gasesti astfel de produse sau sursele sunt prea departe de tine, poti recurge la cateva trucuri cum ar fi specializarea magazinului pe produse vegetariene dar nu neaparat bio, asta iti va largi considerabil sursele de aprovizionare putand sa le cumperi chiar de la tarani. Pentru a contrabalansa situatia va trebui sa oferi o gama variata de produse preparate sau semipreparate.
Pentru o afacere vegetariana de succes va trebui sa urmezi cateva jaloane :
  • Sa joci dupa reguli – sa nu iti minti clientii. Ori le oferi produse bio si vegetariene de calitate, ori doar vegetariene dar fara sa mai pretinzi ca sunt si bio. Onestitatea si transparenta iti vor face singure reclama si iti vor cimenta relatia cu clientii pe cand zvonurile rele iti pot ruina afacerea extrem de rapid. Nu uita ca vegetarienii sunt o piata de nisa, un segment foarte ingust din masa populatiei, nu pescuiesti intr-o mare plina de pesti ci fiecare vegetarian e ca o exotica floare de colt, fiecare client conteaza in aceasta afacere, incearca sa nu-l dezamagesti.
  • Sa fii pregatit sa inveti – daca nu esti tu insusi vegetarian sau nu esti familiar cu acest stil de viata, cu proprietatile energetice ale alimentelor, daca nu stii care fructe si legume contin mai multe proteine, uleiuri sau vitamine, atunci va trebui sa fii dispus sa inveti lucruri noi. Nu poti conduce o afacere despre care nu stii mare lucru. De aceea acest tip de afacere este ideal pentru pasionatii unor regimuri vegetariene sanatoase.
  • Pas cu pas – ca orice afacere trebuie sa inveti sa o iei pas cu pas. Nici Roma nu s-a cladit intr-o zi. Pregateste-ti un plan de afaceri si tine-te de el, stabileste-ti niste tinte si contruieste-ti afacerea cu pasiune si determinare.
  • Magazinele vegetariene sunt o afacere de nisa care se potriveste cel mai bine in orasele mari, adica acolo unde exista o comunitate de vegetarieni care vor deveni piata pe care o tintesti.
    Daca ai deja un magazin alimentar te poti gadi sa integrezi in cadrul lui si o sectiune pentru vegetarieni. Poti chiar sa alegi dintre mai multe segmente de produse, de la hrana vegetariana pentru copii sau batrani, pana la deserturi sau hrana bio de diverse tipuri. Unele sortimente (uleiuri din seminte, produse vegetariene ne-alimentare ca alifii, cosmetice, etc.) vegetariene se pot preta chiar si la vanzare prin intermediul unui magazin vegetarian online. Practic exista o varietate de oferte pe care le poti propune clientilor tai.
    Momentan e loc pentru toata lumea, atat magazinele vegetariene cat si comunitatea vegetarienilor romani, sunt niste in formare care mai au mult pana vor ajunge la stadiul celor din Occident, insa tocmai in asta consta oportunitatea acestui segment, ofera sansa de a lua startul din timp.

Idei de afaceri pentru 2012

Idei de afaceri pentru 2012 gasim in primul rand incercand sa estimam evolutia pietei si a economiei in acest an.
Anul 2012 se anunta, din punct de vedere financiar, asemanator cu precedentul, adica tot un an de criza, insa in cazul Romaniei (si nu numai), este si un an electoral iar acest lucru are repercursiuni si asupra aspectelor financiar-economice. Prin urmare 2012 va avea si trasaturi distincte, dincolo de criza cu care ne-am obisnuit deja in ultimii aproximativ 4 ani.
Iata deci cateva idei de afaceri pentru 2012:

  • Cuvantul cheie – reducerile
Ca in orice perioada de criza oamenii sunt mai atenti atunci cand vine vorba de cheltuit bani, de asemeni nu ne permitem afaceri prea costisitoare. Ideile de afaceri care prospera pe timp de criza sunt acelea care ofera clientilor posibilitatea de a economisi dar si cele care pot obtine performanta de a-si taia din costuri (pentru a ramane cu mai multi bani in buzunar fie castigi mai mult, fie cheltui mai putin).
In aceasta categorie de afaceri intra: – magazinele second-hand (de la haine pana la piese auto), inchirieri echipamente, afacerile online (costuri reduse de intretinere), magazinele care isi permit sa ofere promotii sau reduceri si orice alta afacere care poate oferi clientilor produse mai ieftine decat concurenta.
  • Afaceri care urmeaza un trend
Exista cateva trenduri incepute in anii trecuti si care continua si vor continua si in viitor. Sunt afaceri ale viitorului, multe inca insuficient dezvoltate in Romania dar care au in fata mari oportunitati.




In aceasta categorie intra afacerile legate de energia regenerabila, IT-ul si alimentatia bio. Magazinele online de exemplu au inregistrat vanzari record in 2011 odata cu cresterea gradului de utilizare a internetului in Romania si consolidarea acestui segment. De asemeni multe afaceri agricole ce au ca produs finit produse ecologice si sanatoase, cum sunt cele cu porci vietnamezi sau cultura acvaponica sunt abia la inceput de drum si fac parte din ideile de afaceri ale viitorului.
  • Idei de afaceri in 2012 stimulate de campania electorala
In fiecare oras si in fiecare comuna va fi nevoie de afise, brichete, pungi si alte obiecte promotionale. Daca aveti o afacere bazata pe productia publicitara, campaniile electorale pot fi o adevarata gura de oxigen.
De asemeni afacerile bazate pe organizari de evenimente, coregrafie, consultanta si toate activitatile conexe isi pot gasi in acea perioada o piata de desfacere a serviciilor lor.
  • Consultanta fonduri europene
In 2012 se va accentua preocuparea pentru atragerea de fonduri europene, dupa cum se stie Romania fiind tara din UE care a atras pana acum cele mai putine fonduri.
Cei care au studii financiare de specialitate isi pot oferi serviciile de consultanta si intocmire de proiecte pentru atragerea de astfel de fonduri. In prezent Romania are un deficit de specialisti pe fonduri europene.
Acestea sunt principalele domenii in care pot fi gasite printre cele mai profitabile idei de afaceri pentru 2012, daca aveti si alte idei sau sugestii, le putem dezbate impreuna in comentariile de mai jos.

Cultura acvaponica – o afacere pentru 2012

Culturile acvaponice sau acvaponia sunt o imbinare intre piscicultura si agricultura. Mai exact este vorba de un ecosistem artificial, in miniatura, o simbioza intre plante si pesti, in care nutrientii necesari cresterii legumelor sunt obtinuiti natural din reziduurile produse de cresterea pestilor iar plantele ajuta la filtrarea si oxigenarea apei pestilor. Acvaponia ofera astfel atat o productie de peste dar mai ales o productie de legume bio ce pot fi valorificate pe piata in conditii avantajoase.
Culturile acvaponice sunt o noutate atat in lume cat mai ales in Romania. Acvaponia a aparut ca un raspuns la problema legumelor bio, tot mai rare si mai scumpe dar si la cea a terenului agricol.

Spre deosebire de agricultura traditionala, acvaponia elimina din start o serie de dificultati: problema terenului agricol (plantele nu cresc pe sol), a capriciilor vremii (cultura nu depinde de precipitatiile naturale), a ingrasemintelor (ele sunt naturale, oferite de pesti, nu costa nimic in plus) si ofera un produs tot mai pretios: legume bio.
Cum functioneaza?
Principiul obtinerii unei culturi acvaponice este simplu si ingenios. Apa reziduala din bazinele pestilor iriga, cu ajutorul unei pompe, platele care stau deasupra unui alt bazin, cu radacinile in apa, pe un pat de pietris (sau alte materiale), dupa care se intoarce in bazinul cu pesti intr-un flux continuu. Astfel plantele primesc nutrienti iar apa pestilor este filtrata natural.
Dejectiile pestilor contin nitrati si bacterii care favorizeaza cresterea naturala si ecologica a legumelor
Avantaj dublu: crestem si pesti si zarzavaturi.
Acesta este pe scurt principiul de functionare, in realitate pot fi utilizate diferite sisteme. In imaginea alaturata aveti o schita simplista a sistemului acvaponic:




Spatiul necesar difera in functie de marimea culturilor. Poate fi inceputa si in sufragerie daca sunteti deja pasionat de acvaristica, insa pentru o afacere in stil mare este de preferat sa desfasurati aceasta afacere in sere cu bazine piscicole adecvate.
In astfel de sisteme se pot obtine culturi de salata, ardei, rosii precum si alte legume.
Primii pasi mai seriosi in Romania in domeniul acvaponiei au fost facuti abia in 2011, la Timisoara de catre Miron Sergiu, un tanar pasionat de culturi ecologice. Prima “recolta” a obtinut-o in niste acvarii mai mari, in sufragerie. A fost multumit de rezultate astfel incat s-a hotarat sa-si extinda activitatea si sa investeasca in jur de 1500 euro, obtinand rezultate incurajatoare.
Puteti vedea aici un scurt material video despre Miron Sergiu si pasiunea lui pentru acvaponie, material din care puteti vedea cum arata in realitate o salata crescuta in acvariu.
In Vestul Europei, Japonia sau Australia, acvaponia este deja o ramura agricola in plina expansiune.
Pentru o productie destinata comecializarii este necesar un spatiu adecvat cum ar fi solariile dar poate fi inceputa si ca un hobby pe balcon sau in alt spatiu al locuintei.
De ce este o afacerea de viitor?
In primul rand pentru ca obtine legume 100% ecologice. Cererea de alimente bio a crescut in ultimii ani si va continua sa creasca. Insa pana acum legumele bio se obtineau greu si in cantitati reduse, acvaponia poate rezolva acest inconvenient.
In al doilea rand pentru ca nu ai nevoie de teren arabil, nici de mana de lucru scumpa pentru muncile agricole, nici de ingraseminte si asa mai departe. Adica este mai ieftina decat agricultura traditionala.
Investitia initiala difera in functie de amploarea afacerii insa se poate pleca si de la 1-3000 de euro, plus posibilitatea de a contracta fonduri europene destinate tinerilor fermieri cu idei inovatoare.
Acestea sunt principalele atuuri care plaseaza acvaponia printre afacerile viitorului.

vineri, 3 februarie 2012

Afaceri mici, afaceri cu bani putini si la domiciliu

Afacerile mici reprezinta oportunitati care pot fi puse in aplicare cu bani mai putini, de cele mai multe ori. De asemenea, unul dintre marile avantaje ale acestor afaceri mici este ca pot fi operate de la domiciliul personal si presupun munca mai simpla. Multe astfel de mici afaceri se transforma in afaceri de familie si rezista timp indelungat, in masura in care le asiguram investitiile de efort, energie si timp care li se cuvin.



Iata cateva idei de afaceri mici, cu bani putini si operabile de la domiciliu:

1. Idei de afaceri mici, idei de afaceri cu bani putini si la domiciliu: Autor de e-book-uri. E-book-urile nu se scriu singure si nici nu se vand singure. Aveti nevoie de idei geniale, de idei prin care sa convertiti nevoi, probleme, dorinte ale audientei tinta in solutii viabile. Specializati-va pe o anumita nisa si veti descoperi cum puteti sa faceti bani din afaceri mici, din afaceri demarate si operate cu bani putini si de la domiciliul dvs.
Vrei sa iti cultivi propriile legume, in mod ecologic?

D-ul Doctor Inginer Lucian Stoian iti spune cum:

- sa produci rasadul

- sa plantezi rasadul

- sa te feresti de daunatori

Vezi aici amanuntit!

2. Idei de afaceri mici, idei de afaceri cu bani putini si la domiciliu: Agentie de plasare de bone. Din ce in ce mai putini romani au incredere in bonele pe care le gasesc prin intermediul anunturilor din mediul online si vor recomandari solide, vor agentii care sa se documenteze

3. Idei de afaceri mici, idei de afaceri cu bani putini si la domiciliu: Agentie de plasare de ingrijitori pentru persoane varstnice. Multi sunt cei care ar apela la serviciile unei agentii de plasare de ingrijitori pentru parintii lor, pentru bunicii lor samd. Niciodata nu se poate compara siguranta pe care ti-o ofera o agentie care isi pune obrazul pentru serviciile prestate de un ingrijitor cu siguranta pe care ne-o da un anunt mai credibil din mediul online.

4. Idei de afaceri mici, idei de afaceri cu bani putini si la domiciliu: Broker negociator, broker de vanzare-cumparare afaceri. Brokerii sunt profesionisti de larg interes. Ne ajuta sa ne vindem afaceri, sa cumparam afaceri noi, sa negociem mai bine, sa obtinem preturi mai bune, sa economisim bani multi.

Activitatea lor este platita la proiect si ei ne sunt de folos in multiple cazuri. In orice caz, brokerii sunt oameni care isi ruleaza singuri propriile lor afaceri mici, demarate si administrate cu bani putini si de la domiciliul personal. Nu uitati ca puteti sa va orientati catre infiintarea unei agentii de brokeraj, agentie care sa reuneasca mai multe tipuri de brokeri specializati in numeroase areale de expertiza.

va arata cum sa cresteti pastrav


Ferma pentru piscicultura in sistem familial este o lucrare creata special pentru dumneavoastra, pentru a va construi propria afacere profitabila, fara riscuri si ezitari. Da, din cresterea de pastrav, somn sau salau puteti scoate bani �frumosi� si asta foarte rapid daca folositi experienta specialistilor nostri in piscicultura.

Ferma pentru piscicultura in sistem familial ��� PONT Idei de afaceri: Investitiile in piscicultura si procesarea pestelui vor fi finantate cu 140 de milioane euro, pana in 2013, din fonduri UE si de la bugetul de stat, prin intermediul Programului Operational pentru Pescuit (POP)! ...pana in 2013 nu mai este mult! Prindeti aceasta oportunitate unica si folositi momentul favorabil pentru a demara o afacere extrem de profitabila si puternic sprijinita la nivelul UE: Ferma pentru Piscicultura in sistem familial!

Sa intram rapid in subiect (ca sa nu ne apuce 2013...)!
  • De ce ferma pentru piscicultura si nu ferma de... vite?
    PONT Idei de afaceri: pentru ca, daca 5.000 de metri patrati de pasune pot produce aproximativ 455 de kilograme de carne de vita, la aceeasi suprafata de apa, o ferma pentru piscicultura produce peste 4 tone de carne!
  • Potentialul cu totul deosebit al acestei idei de afaceri este dat de faptul ca poate fi alimentata substantial din marele �buzunar" european.
  • Pastravul este pestele considerat cel mai rentabil a fi crescut in conditiile climatice din multe zone ale tarii noastre. Este un peste savurat de toata lumea si acest fapt se poate observa in restaurantele cu specific autohton, unde pastravul se comercializeaza la preturi piperate. Nu va ramane decat sa fructificati aceasta stare de fapt.
  • Din piscicultura obtineti profit substantial.
    PONT Idei de afaceri: inca din primul an, in functie de dimensiunea fermei, cifra de afaceri pentru o ferma de piscicultura poate ajunge la 100.000 de euro, iar in al doilea an aproape sa se dubleze! Practicata, pentru inceput, la o scara mica si cu un minimum de investitii, aceasta afacere - Ferma pentru Piscicultura in sistem familial - poate produce mari cantitati de peste cu o valoare economica ridicata intr-un timp relativ scurt, raportat la suprafata de teren folosita.

Ce presupune acest lucru, din punctul de vedere al veniturilor dumneavoastra?
Dat fiind faptul ca perioada dintre realizarea investitiei si valorificarea primilor pesti maturi este scurta, veti avea la dispozitie rapid banii necesari pentru amortizarea investitiei, pentru promovare sustinuta si pentru cresterea capacitatii de productie!
PONT Idei de afaceri: beneficiati de sprijin si asistenta din partea statului! Prin Programul Operational pentru Pescuit (POP) sunt alocate 307 milioane de euro � reprezentand fonduri nerambursabile acordate de Uniunea Europeneana (230 milioane de euro), la care se adauga contributia Guvernului Romaniei de 77 de milioane de euro � pentru proiecte de investitii in piscicultura si pescuit. Ceea ce intereseaza este Masura 2.1 � Investitii productive in piscicultura!

Ferma pentru piscicultura in sistem familial Intr-o prima etapa, investitiile in piscicultura � Masura 2.1 � vor putea beneficia de 8,8 milioane de euro pentru proiecte destinate sa diversifice productia, sa implementeze metode cu efecte pozitive asupra mediului, sa sustina activitatile de piscicultura traditionala si sa imbunatateasca conditiile de munca.
NU UITATI: Fonduri nerambursabile de 140 de milioane de euro pentru investitii in piscicultura si procesare de peste!
...Pana in 2013!

PONT Idei de afaceri: in piscicultura, sprijinul este acordat pentru urmatoarele:

- investitii productive in ferma de piscicultura;
- masuri de acva - mediu in ferma de piscicultura;
- diversificarea de noi specii de pesti si productia de specii de pesti care prezinta mari perspective comerciale pentru o ferma de piscicultura;
- implementarea de tehnici in piscicultura care sa reduca substantial impactul negativ asupra mediului sau sa intareasca efectele pozitive asupra mediului comparativ cu practicile care se executa in mod obisnuit in sectorul de piscicultura;
- sprijin pentru activitatile traditionale din piscicultura care conserva si dezvolta atat din punct de vedere economic si social cat si al mediului inconjurator;
- sprijin pentru achizitionarea de echipamente destinate protejarii fermelor de pradatorii salbatici;
- imbunatatirea conditiilor de munca si siguranta in piscicultura.

Pastravarie

O pastravarie proprie este visul oricarui pescar iar pentru majoritatea romanilor pastravul este o delicatesa. Acest fapt se poate observa in restaurantele cu specific autohton, unde pastravul se comercializeaza la preturi piperate.

Cu toate acestea, crescatorii de pastravi nu sunt deloc privilegiati. Cauzele sunt multiple si le putem trece in revista succint: legislatie stufoasa si lipsa unor norme foarte clare de aplicare; costuri de productie destul de ridicate; lipsa de transparenta a autoritatilor care prefera sa tina sub control fostele pastravarii de stat in loc sa procedeze la privatizarea lor etc.
In fata acestor piedici, destul de putini intreprinzatori au indraznit sa puna pe picioare o pastravarie in adevaratul inteles al cuvantului, care sa asigure cresterea si comercializarea unui numar de cateva zeci de mii de pastravi, sa fie dotate cu incubatoare performante si sa fie intretinute la standarde de calitate ridicate.

Cele mai multe astfel de pastravarii au ramas in ograda Ocoalelor Silvice. Dat fiind faptul ca banii pentru intretinerea lor vin de la buget si sunt foarte putini, multe pastravarii de stat au fost inchise sau li s-a dat o alta intrebuintare.

O idee care s-a dovedit castigatoare este aceea de a construi o pastravarie de mici dimensiuni in apropierea unor pensiuni turistice sau vile. Aici exista posibilitatea cresterii catorva sute de pastravi destinati exclusiv consumului intern. Chiar daca o asemenea pastravarie nu aduce profit in mod direct, ea constituie o modalitate eficienta de a atrage turisti. In Ponor, la Bran, in Fagaras, dar si in destule alte locuri de munte din tara, turistii sunt ispititi cu astfel de atractii.
 Informatii pe scurt

Ideea: crescatorie de pastravi

Capital initial: 50.000-60.000 de euro. Trebuie mentionat ca o parte din aceste fonduri pentru pastravarie pot fi obtinute prin programele SAPARD (in acest caz, finantarea externa poate ajunge pana la 80%).

Cifra de afaceri: in primul an, cifra de afaceri poate ajunge la 150.000 euro, iar in al doilea an la 300.000 euro.

Profit brut: In primii doi ani, banii trebuie reinvestiti in totalitate in pastravarie pentru ca este necesara achizitionarea de tehnologie si efectuarea mai multor lucrari de amenajare la standarde ridicate a bazinului. In al treilea si al patrulea an, profitul ar putea ajunge la 20.000-50.000 euro.

Situatia pietei: majoritatea pastravariilor se mai afla inca in proprietatea statului si multe dintre acestea au parte de un management defectuos.

Sanse de reusita: avand in vedere situatia pietei si dat fiind faptul ca in cativa ani "barierele europene" vor cadea, sansele de reusita pentru o pastravarie sunt considerabile.

Mai multe detalii despre pastravarie.